בחירה והחלפה של ידיות דלת - עשה זאת בעצמך בקלות ובזול

רבות כבר נאמר בנוגע למשמעות הפרזול בבית הן על הפונקציונאליות והן על האסתטיקה של הדברים - והיום - אנחנו לומדים על פרזול הדלתות.

החלפת ידיות הדלתות שלכם היא אחד הפרוייקטים הקלים, הזולים, והנעימים שתוכלו לבחור לעצמכם בימים בהם לא מתאים לכם להוציא את “”he-IL">הכלים הכבדים“. ”he-IL">עם זאת, מדובר בשינוי פונקציונאלי ואסתטי בעל נוכחות רבה. אז, אם הדלתות שלכם “”he-IL">עייפות“, ”he-IL">אם הידית כבר לא מוצאת חן בעיניכם או אם יש בעיה בתפקוד שלה והגיע הזמן להחליף ידיות - שלפו את כפפות העבודה שלכם, כי אנחנו הולכים להחליף את ידיות הדלת ביחד!

מה צריך?

כלי עבודה: מברג, ברגים, פלאייר, פטיש.

חומרים: הידית החדשה, לאחר שבדקתם שהיא מתאימה לדלת שלכם.

מילה על בחירת הידיות

ידיות הדלת שלכם צפויות לשרת אתכם למשך שנים ארוכות. לכן, חשוב לבחון את הידיות החדשות שלכם משלושה היבטים: האסתטיקה, ההתאמה לדלת, וטיב הידיות. אנחנו ממליצים בחום לבחור ידיות איכותיות, שישמרו על שימושיות טובה לאורך שנים. תוכלו לפרק את ידיות הדלת הישנות שלכם ולגשת איתן לחנות ה“”he-IL">עשה זאת בעצמך" הקרובה אליכם לרכישת ידיות חדשות, אל מנת שתוכלו לוודא, ביחד עם המוכרן או איש המקצוע בחנות, שהידיות זהות בחיבורים שלהן לאלה שפירקתם.

מה עושים?

1. פירוק הידית הישנה:

זהו את הפין המחבר בין שני הצדדים של הידית שלכם. תיפסו אותו עם פלאייר ומישכו אותו החוצה.

שחררו את שתי הידיות משני צידי הדלת, שחררו גם את הרוזטות - ה“”he-IL">פלטות" הקטנות המכסות את אזור הדלת במקום החיבור של הידיות הישנות, משני צידי הדלת.

אם הרוזטות לא משתחררות בקלות - תוכלו לנסות להצמיד בעדינות את הקצה החד של המברג אל הרוזטה ולהשחיל אותו בעדינות בין הרוזטה לדלת. פעלו בזהירות על מנת שלא לפצוע או לשרוט את הדלת.

2. הרכיבו בעדינות את שתי הרוזטות החדשות מעל פני הדלת. חברו מעל הרוזטות את שתי הידיות החדשות, אחת מכל צד.

3. החדירו את הפין המחבר אל מקומו בזהירות, לאחר שמוקם כהלכה דפקו אותו למקומו במכות קלות ובעדינות, באמצעות פטיש.

4. בדקו שהידיות החדשות פועלות כהלכה.

תתחדשו!