איך עושים את זה? התקנת מעצור לדלת

פשוט, זול ומתאים גם לחובבי “”he-IL">עשה זאת בעצמך" מתחילים! אין מעצור לדלת שלכם? אתם לא יודעים כמה זה חסר עד שאתם לא מתרינים אחד, הנה כך -

מה צריך?

כלים: מקדחה טובה, מברגה, מקדחים מתאימים.

חומרים: המעצור לדלת (בדרך כלל מגיע בערכה עם הברגים והדיבלים הנדרשים על מנת להתקינו).

מה עושים?

המעצור לדלת מורכב משני חלקים - חלק אחד, בדרך כלל בצורת תפס, המתחבר לדלת. החלק השני, בדרך כלל בצורת פין, מתחבר אל הרצפה. נתחיל מחיבור התפס אל הדלת, כך:

1. נבחר מיקום לתפס, בדרך כלל בצד הדלת הרחוק מן הצירים, מתחת לידית. חשוב לדעת, שככל שהמעצור לדלת מחובר רחוק יותר מהצירים, כך המשקל המופעל על המעצור בשעה שהוא מחזיק את הדלת קטן יותר. לכן, אם אין הפרעות, רהיטים או פריטים שמונעים חיבור של התפס לחלק הדלת שהוא הרחוק ביותר מן הצירים - המלצתנו לחבר את התפס לחלק זה של הדלת.

כמו כן, כמובן, הגובה הנבחר צריך להיות מתאים על מנת שהתפס יוכל באמת לתפוס את הפין שיחובר אל הריצפה.

2. מומלץ להתחיל בניקוי קל של האיזור, על מנת שלא לקבע את התפס לאזור מלוכלך. לא פעם תחתית הדלת אוגרת לכלוך, אבק ובוץ שנדבקים אליה - כל אלה יפריעו לניקוי הדלת בעתיד ויגרמו לחיבור לא מיטבי של התפס.

3. הבריגו את הצד החיצוני של התפס - בורג אחד מתוך שניים, עד הסוף אל הדלת.

4. וודאו שהתפס ישר ומאוזן, והבריגו גם את הבורג השני של התפס אל הדלת.

כעת, נחבר את פין המעצור אל הרצפה

1. שימו לב, שלאחר חיבור התפס אל הדלת, יש רק מקום אחד מדוייק שמתאים לחיבור הפין כך שבעת פתיחה של הדלת, הפין והתפס יתחברו והדלת לא תיסגר.

רצוי שהפין יחובר קרוב אל הקיר, באזור פנוי וחופשי מריהוט או אלמנטים תלויים שיפריעו לדלת להגיע אליו.

2. יש לבצע קידוח עדין אל הרצפה, בדיוק במקום בו נחבר את בורג הפין של מעצור הדלת. יש להשתמש במקדח מתאים, בעדינות, ובשימת לב.

3. הכניסו את המיתד (דיבל) המתאים שהגיע עם הערכה, אל חור הקידוח שלכם.

4. הבריגו את בורג הפין של מעצור הדלת אל הדיבל.

תתחדשו!