משחזות זוויתית

משחזת זוויתית, המכונה גם “”he-IL">דיסק“, ”he-IL">היא כלי המיועד להשחזה וחיתך של ברזל, מתכות אחרות (כגון אלומיניום), סוגים שונים של חומרים פלסטיים (לוחות חיפוי גליים למשל), אבן, שיש, בטון ועוד. ישנם סוגים שונים של משחזות אך באופן כללי ניתן לחלק אותן לשתי קבוצות, משחזות קטנות ומשחזות גדולות. משחזות חשמליות נחשבות כלי עבודה מסוכנים יחסית כך שיש לעשות בהן שימוש זהיר, ללבוש בגדי עבודה שיגנו מפני ניצוצות ושבבים, משקפי מגן, להשתמש תמיד בדיסק המתאים לסוג העבודה שמבצעים ולהעדיף להשתמש במשחזת קטנה כאשר ניתן.

סוגי דיסקים
גם על משחזות קטנות וגם על גדולות ניתן להרכיב מגוון סוגים של דיסקים - הלהבים העגולים המורכבים על המשחזת כך שיסתובבו במהירות גבוהה, כ 10,000 סיבובים לדקה.

ישנם דיסקים לחיתוך ברזל (עימם ניתן לחתוך גם מתכות רכות יותר כגון אלומיניום), דיסקים לחיתוך אבן, דיסק יהלום לחיתוך בטון ואבנים קשות (דיסק יהלום, להבדיל מדיסקים אחרים, אינו מתכלה ושומר על גודלו). דיסקים להשחזה הם עבים פי כמה מדיסקים לחיתוך.
חשוב מאוד להשתמש בדיסק המתאים לעבודה שמבצעים, שימוש בדיסק לא מתאים עלול לגרום לו להתפרק תוך כדי עבודה, חלקים ממנו עלולים להיזרק בעוצמה לצדדים ולפגוע בנו או במישהו אחר.

צברו מיומנות תוך שימוש במשחזת קטנה
משחזת קטנה היא קלה הרבה יותר להפעלה, כוחות הגירוסקופים הנובעים מן הלהב הסובב במהירות ומתנגדים להטיית המשחזת לצדדים, אינם חזקים כל כך כאלה המאפיינים עבודה עם דיסק גדול. הכלי עצמו קל יותר ונוח לאחיזה. מי שמתחילים דרכם בשימוש במשחזת חשמלית טוב יעשו אם יצברו תחילה מיומנות בשימוש במשחזת קטנה בטרם ינסו כוחם בהפעלת משחזת גדולה.

כדאי לדעת שישנן גם משחזות נטענות, אם כי משחזות כאלה הן חלשות יחסית לאחיותיהן המוזנות ישירות מרשת החשמל.
ישנם משחזות חשמליות של מגוון יצרנים מהם מוכרים יותר, כגון Mkita, Bosch, Balck&Decker, Hyundai ועוד. משחזת קטנה מאיכות טובה עשויה לעלות כמה מאות שקלים, כדי לשמור על המשחזת כך שתשמש אותנו זמן רב יש לאפשר לה להתקרר מדי פעם במהלך ביצוע עבודה אינטנסיבית.