מהו מברג אימפקט

כל חובב עשה זאת בעצמך מכיר את המצב בו מנסים שחרר בורג עקשן, אולי כזה שהעלה חלודה במשך כמה שנים או פשוט אחד שסגרו אותו חזק מדי, הבורג ממאן להסתובב וככל שאנו מנסים מני דרכים שונות נראה שאנו רק מחמירים את המצב שכן ראש הבורג הולך ונשחק בכל פעם שהמברג או ביט המברגה מחליקים עליו וכך הולך וקטן הסיכוי שנצליח לפתוח אותו. מה שיכול לעזור במקרים כאלה הוא מברג אימפקט, על כלי מוכר פחות זה תוכלו לקרוא בפסקאות הבאות.

עקרון הפעולה
העיקרון שמאחורי פעולתו של מברג אימפקט הוא שבורג עקשן ניתן לשחרר אם במקביל לכוח שמופעל לכיוון הסיבוב (פתיחה - נגד כיוון השעון) מקבל הבורג זעזועים בדמות מכות חדות ומהירות גם הן מופעלות לכיוון הפתיחה.

האופן בו מיושם עיקרון זה במברג אימפקט הוא שראש המברג הולם בבורג בכל פעם שכלי העבודה עצמו מקבל חבטת פטיש מלמעלה, זו הסיבה שמברג אימפקט מכונה גם מברג דפיקה.
מכיוון שהכרחי שראש המברג יהיה מתאים במדויק לראש הבורג מברג אימפקט מגיע בסט בו גוף המברג ומספר ביטים להחלפה.

חשוב מאוד לבחור בכלי איכותי
מברג אימפקט הוא כלי בו נשתמש רק לעיתים רחוקות שכן ברוב הפעמים אין קושי לשחרר ברגים עם מברג רגיל או מברגה. כאשר אנו צריכים אותו חשוב מאוד שיהיה איכותי מספיק לעשות את העבודה, בורג עקשן שתוקע את העבודה הוא דבר מתסכל, מברג אימפקט טוב יפתור לנו את הבעיה בעוד אחד מאיכות נמוכה עשוי רק לסבך את העניין ולהרוס את ראש הבורג, להותיר אותו תקוע ולחייב לקדוח אותו החוצה.

סט מברג אימפקט טוב עולה בסביבות 200 שקלים, זה אמנם לא זול עבור כלי שאצל רובנו ישכב רוב הזמן חסר מעש אולם כאשר צריך אותו אנו נשמח שלא ויתרנו והצטיידנו במברג כזה. כל מי שיודע לעבוד עם כלי עבודה ידניים בסיסיים, פטיש, מברג וכויכול להפעיל בנקל מברג אימפקט.
בבואכם לבחור מברג אימפקט מומלץ להיוועץ עם נציגי המכירות בחנות כלי העבודה אולם יש לוודא שהם אכן מכירים כלי זה שכן יתכן בהחלט שהם טרם הזדמן להם לעשות שימוש בפועל במברג אימפקט ולכן יש להתייחס להמלצותיהם בהתאם.