החלפת מקלחון בשיטת עשה-זאת-בעצמך

זה לא פרוייקט פשוט, אבל אם אתם ובבי זאנר ה DIY יכול להיות שלא תצטרכו בעל מקצוע על מנת להחליף מקלחון בעצמכם.

למה לשים לב כשבוחרים מקלחון חדש?

המקלחון הוא מבנה המאפשר פרטיות בעת המקלחת, והוא נבנה כמעין חדרון מסביב לברז המים. עיקר תפקידו לאפשר פרטיות ולשמור שמים לא יזרמו החוצה ויציפו את חדר המקלחת. כאשר אתם בוחרים מקלחון, חשוב שתבחרו אחד שמתאים למאפייני חדר האמבט שלכם, מבחינת גודל ומיקום (פינתי או לא), ומבחינת גודל (הגדלים הסטנדרטיים של מקלחונים הם בין 60 ל - 80 ס“”he-IL">מ רוחב ואורך, גובה בממוצע 2 מטרים). ניתן, כמובן, לבחור גם בהזמנה של מקלחון מעוצב עבורכם אישית, אם מימדי חדר האמבטיה שלכם אינם מאפשרים שימוש במקלחות “”he-IL">רגיל" או אם אתם מחפשים אחר משהו מיוחד.

תוכלו לבחור במקלחון שמגיע עם אגנית - מדרך משופע המתאים למיקום שאין בו ניקוז משופע. תוכלו לבחור גם בדלתות מקלחון שונות - נפתחות ככנף או נפתחות בהחלקה. כנראה שהשיקול המרכזי בבחירת סוג הפתיחה של הדלתות הוא המרחב העומד לרשותכם לצורך העניין (אי אפשר לפתוח דלתות החוצה בחדר אמבט שאין בו את המקום הנדרש לפתיחה מלאה של הדלתות).
אם חלון המקלחון עשוי מזכוכית ולא מפלסטיק, הוא חייב להיות עשוי מזכוכית מחוסמת או זכוכית רבודה. רצוי שתהיה בעובי של 10 מ“”he-IL">מ או יותר. זה יבטיח שגם אם תתנגשו בעוצמה בקיר המקלחון, למשל אם חלילה מישהו יחליק או ייפול, הזכוכית לא תישבר ותהפוך לסכיני זכוכית חותכים.

טיפים להתקנת המקלחון

על מנת לאפשר אטימה טובה של המקלחון, על הדלתות להיות צמודות היטב אל הקירות. אם ישנם מרווחים, הנובעים למשל מקיר בנוי שאינו מפולס, חשוב למלא מרווחים אלה בסיליקון. תוכלו גם לוותר, כמובן, על קירות מקלחון במקביל לקירות האמבט אבל אז חשוב לחפות את הקיר באריחים או לצבוע אותו בצבע מתאים לחדרים רטובים.

בחדרי אמבט קטנים, ניתן לקדוח בדלת המקלחון ולתלות מעליו (לפני ההתקנה) מתלה מגבות - זה יעיל וחסכוני מבחינת מקום. חשוב לדאוג לכך לפני ההתקנה, על מנת לבצע את הקידוחים וההתקנות על הדלת כשהיא משוחררת.