דוד השמש - תחזוקה הכרחית לקראת החורף

הקיץ הוא זמן נפלא ללכת לים, ליהנות מהחום המלטף, לשכשך במים ולאכול פירות - וגם, בין השאר, להכין את דוד השמש לקראת החורף. ראשית, חשוב שתדעו שפעילות תקינה של דוד שמש בימי החורף היא משמעותית עבור חיסכון בחשמל. בימים שמשיים בחורף, אם הקולטים מתוחזקים, נקיים והדוד מבודד ושומר היטב על החום שנצבר בו - תגלו כי לא חייבים להפעיל בכל יום את דוד החשמל התובעני מבחינת צריכת חשמל - ברכה לכל הדעות.

בנוסף, הדוד שלכם, אם הוא ממוקם על הגג מחוץ לבית, הוא מיכל מים ענק, ששוקל המון, ובנשוב סופות החורף הבאות אלינו בכל ינואר לטובה, הוא עלול להפוך לסכנה אמיתית, אם הוא אינו מתוחזק.

לכן, דווקא בקיץ, או לקראת החורף, השתדלו לדאוג שדוד השמש שלכם מתוחזק ופועל כראוי. הנה כמה סעיפים שחשוב שתתנו עליהם את הדעת:

וודאו שכל החלקים המותקנים על הגג מתוחזקים, מותקנים כראוי - ונקיים

דודי השמש הממוקמים מעל הגג מהווים סכנת נפשות בסופות החורף העוצמתיות. לא פעם, דודים כאלה מתנתקים מן הגג שעליו הם קבועים בגלל הזנחה ואי זיהוי פגמים באופן חיבור הדוד אל הגג. אם החיבורים מחלידים ונחלשים או אם החיבורים ניתקים והופכים פחות איכותיים - חשוב מאוד לבדוק ולתקן זאת לקראת החורף על מנת לוודא שהדוד מחובר בחוזקה אל הגג.

בנוסף, חשוב לוודא כי קולטי השמש נקיים מאבק. הם לא צריכים לעבור תכנית פוליש יסודית - אבל שטיפה בצינור או הורדת שכבת חול, לכלוך ואבק שהם צוברים במהלך השנה בכל דרך אחרת, יסייעו לקולטים לפעול ביעילות ולחמם את המים גם בימי החורף מעוטי השמש.

טיפול בדוד - ניקוי אבנית ווידוא הבידוד

פנים הדוד שלכם צריך גם הוא לקבל טיפול תחזוקתי אחת לשנה או שנתיים. טיפול נגד אבנית (באמצעות חומרים מתאימים) ושמירה על מעטפת מבודדת איכותית של הדוד - יבטיחו כי המים החמים שמתחממים באמצעות קולטי השמש - נשארים חמים, וכי הדוד והצנרת פועלים באופן מיטבי. אם גוף החימום של הדוד התכסה כולו בשכבה של אבנית - הוא אינו פועל כראוי. ריקון הדוד ממים, ניתוק החשמל, והחלפה של גוף החימום תאפשר פעילות יעילה יותר של דוד השמש, בקיץ כמו גם בחורף.