איך מחליפים רעף שבור בגג רעפים? אתם יכולים לעשות זאת בעצמכם!

אם החורף מתקרב או שהבידוד בבית נפגע - חשוב לבדוק את תקינות הרעפים על גג הרעפים שלכם. במרבית המקרים בהם נדרש תיקון רציני, חשוב לדעת כי מומלץ להזמין איש מקצוע לתקן את הרעפים (בין השאר, בשל הסיכון הכרוך בעבודה לא מקצועית בגובה). אבל, אם אתם מחליטים בכל זאת לטפס על הגג ולהחליף רעף שנשבר או יצא ממקומו - כך תעשו זאת.

שלב א’ – דאגו לסביבת עבודה בטוחה

אם אתם עובדים עם סולם - מקמו אותו בצורה ישרה וניצבת לרצפה, וודאו שהוא ניצב חזק ויציב. לבשו בגדים צמודים יחסית שיהיו נוחים ולא ייתפסו לכם בחלקי גג או יקשו את ההתניידות שלכם. וודאו שאתם תמיד דורכים על משטחים יציבים וחזקים. אם אפשר, קישרו את עצמכם או וודאו שאתם מאובטחים למניעת נפילה מגובה.

איך מונחים הרעפים שלכם?

ראיתם פעם איך מניחים חלקי פרקט? הרעפים מונחים, בדרך כלל, באותה השיטה. הם לא מוצמדים למקומם בכוח, אלא הם נשענים אחד על השני, מונחים מעל רשת ברזל צפופה.

שחררו בזהירות את הרעף הבעייתי והחליפו אותו באחר

אם אתם מעוניינים להחליף רעף, עליכם לפעול על פי הצעדים הבאים:

1. הגיעו אל הרעף. וודאו שאתם ממוקמים בדיוק מול הרעף ה“”font-family: Arial;">בעייתי" ושיש לכם גישה נוחה ושתי ידיים פנויות לעבודה.

2. הגביהו את הרעפים שמימין ומשמאל לרעף ה“”font-family: Arial;">בעייתי“. ”font-family: Arial;">עשו זאת בפשטות עם הכנסה של מרית (שפכטל) או כל כלי אחר מתחת לרעפים הסמוכים לרעף השבור.

3. לאחר שהגבהתם את הרעפים השכנים, תגלו שאתם יכולים פשוט לשלוף את הרעף השבור ולהחליף אותו בחדש.

4. אל תשכחו לשלוף בחזרה החוצה את הבסיסים ששימשו להרמת הרעפים הסמוכים, לפני שאתם יורדים מן הסולם

כדאי לבדוק את גג הרעפים לקראת החורף

הרעפים הם דרך נהדרת לשמור על גג הבית שלכם ועל הבית עצמו, למשל, מרטיבות. אנחנו ממליצים בחום ליזום בדיקה ידנית (שלכם או של איש מקצוע) את רעפי הגג אחת לשנה או שנתיים, ואם יש צורך - להקדים תרופה למכה ולהחליף רעפים רופפים, סדוקים או שבורים.