משפצים את הבית? כך תבחרו חלונות חדשים

 

אין ספק שמההיבטים העיצוביים, לחלונות תפקיד חשוב במראה הכללי של הבית. אבל אנחנו, אנשי ה"עשה זאת בעצמך", ממוקדים יותר בהיבטים הפונקציונאליים של בחירות בשיפוץ הבית - ותתפלאו, יש המון מה לדעת על חלונות כדי לבחור בדיוק את אלה המתאימים לנו. לפניכם - המדריך השלם לבחירת החלונות החדשים לבית שלכם.

 

התפקיד החשוב ביותר של החלונות - בידוד

הן הקירות והן החלונות משתתפים בתפקיד זה ביחד - בידוד הפנים מהחוץ. תפקיד זה הוא משמעותי משני היבטים עיקריים - אחד הוא בקרת טמפרטורה (כאשר מחממים או ממזגים, או כשמאוד חם / קר בחוץ), והשני הוא בידוד בפני רעשים (בעיקר אם אתם, למשל, גרים בקרבת בית ספר או כביש סואן). חלונות מבודדים שיעשו את תפקידם נאמנה, ישפרו את יכולתכם ליהנות מטמפרטורה מבוקרת בבית ומבית שקט.

חלונות טריפלקס הם חלונות עשויים זכוכית בזיגוג משולש המודבקים ביניהם בעזרת דבק PVB שקוף או חצי שקוף.

חלונות "בידודית" הם חלונות בזיגוג כפול, כאשר בין שני לוחות הזכוכית המרכיבים את החלון כלואה שכבה דקה של אוויר המשמשת לבידוד.

עובי החלון שתבחרו ישפיע על איכות הבידוד שלו.

בנוסף, חשוב להקפיד על הרכבה נכונה של החלון למסגרת ושל המסגרת אל הפתח בקיר. חלון מבודד ואיכותי שהורכב בצורה חובבנית עלול לאבד את יכולות הבידוד שלו עם מרווחים לא מתוכננים (ואפילו קטנים מאוד) שישפיעו על חדירת קור / חום / רעש מן החוץ.

 

תפקיד נוסף של החלונות - הצצה החוצה

החלונות נועדו על מנת לאפשר לנו לראות את החוץ ולהשתמש באנרגיות של החוץ (שמש, רוח) על מנת להנעים זמנינו בבית ולחסוך במשאבים ובאנרגיה. אם אתם יכולים לקבוע את מיקום החלונות, חשוב לקחת בחשבון את יכולתם לתרום לבית מבחינת אור, כניסה של אוויר ואוורור. ניצול האור והאוורור הטבעי בקביעת החלונות יאפשר חיסכון משמעותי בחשמל וביחד עם חלונות מבודדים היטב המורכבים בצורה מקצועית מעל מסגרות שהותקנו במקצועיות - תקבלו בית חכם המשתמש במשאבים טבעיים בצורה יעילה וחסכוני בחשמל.