התקנת כובע מגן גשם לארובה


מי שמתקין בביתו קמין מכיר את סוגית כיסוי הארובה באופן שמצד אחד עשן יוכל לזרום החוצה ממנה באופן חופשי אך מאידך גשם לא יוכל לחדור אליה. הפתרון הוא כמובן בהתקנת מעין "כובע" לארובה, משהוא המכסה את קצה הארובה תוך שנותר בינו ובינה רווח מספיק דרכו העשן יכול להיתמר לו בנחת החוצה.
ניתן לקנות כובעי ארובה מוכנים ממגוון סוגים, למעשה בארובות מרובעות נהוג להתקין פשוט לוח גדול מספיק המוגבה באמצעות רגליים עשויות לבנים עמידות לחום. בארובות עגולות מותקנים כובעים דמויי חרוט, ישנם גם מני פתרונות אחרים כגון פיצול הארובה לשניים, דוגמת “T” והתקנת צינור אנכי בקצה כל פיצול.

כדאי לדעת שמי שלו נטייה טכנית בסיסית וגישה לכלי עבודה כגון דיסק, מסור גקסון על משוריות לחיתוך פח, מקדחה חשמלית, אקדח ניטים וכויכל לתכנן ולבנות כובע לארובה בעצמו, במיוחד אם מדובר בארובה עגולה בקוטר של עד ארבעים סמ’.

 

תכנון הכובע
ראשית יהיה עליכם לתכנן כובע מתאים לארובה שלכם. הכובע שהכי קל לבנות ולהתקין הוא כובע דוגמת חרוט, אולם ייתכן שתרצו כובע העשוי לוח המוטה בזוית (אל כיוון דרום מערב ממנו מגיע עלפי רוב הגשם), או אפילו כובע שמכוסה רעפים (הם עמידים לחום). ניתן גם לבנות לבד כובע לארובה מלוח בטון המוצב על רגליים מלבנים עמידות לחום.

שרטטו את הכובע כך שתוכלו להצטייד בכל החומרים והכלים שתצטרכו, לתכנן את מהלך העבודה ואופן החיבור לארובה.

 

חומר גלם וכלי עבודה
יש להשתמש בחומרי גלם עמידים לחום ובצבע מתאים (צבע תנורים, יש שחור או לבן). הצטיידו בכל חומרי הגלם שאתם צריכים לפי התוכנית שלכם, כך למשל מי שמתכנן לבנות כובע לארובה דמוי חרוט יצטרך לוח פח גדול מפסיק ממנו יצור את החרוט עצמו ולוח פח עבה יותר ממנו יחתכו הרגליים שיוצמדו לצידי הארובה.

לאחר שיצרתם את הכובע עצמו וצבעתם אותו בצבע עמיד לחום נותר רק לחברו אל הקצה העליון של הארובה. זכרו שמדובר בעבודה בגובה ולכן התנהגו בהתאם, הציבו סולמות באופן יציב, עבדו בזהירות עם עזרה בהעברת כלי העבודה אליכם בעת שאתם ממוקמים בנקודה הגבוהה ביותר בבית, הקצה העליון של ארובת הקמין.