בניית מיטה מרופדת

 

קל מאוד לשלב בד ברהיטי עץ ולא פעם המראה המתקבל הוא רך, רומנטי, ייחודי ובדיוק מתאים לכם. אם המיטה שלכם זקוקה לנגיעה קלה של חידוש, אם בא לכם להוסיף רכות וצבע לחדר השינה - זה הפרוייקט בשבילכם. בקלות ובמהירות, ובשימוש באקדח סיכות בלבד, תשיגו מראה חדש למיטה ולכל חדר השינה. בואו נצא לדרך!

 

מה צריך?

כלי עבודה: מספריים, מטר, עיפרון לסימון, אקדח סיכות, דבק דו צדדי.

חומרים: בד מתאים בסגנון ובמימדים, חומר מילוי (כמו ספוג דק) על פי מימדי המיטה.
(
מימדי המיטה - יש למדוד בעזרת מטר את אורך ורוחב דפנות המיטה בכל צד שתרצו לרפד. במדידת הבד יש לקחת בחשבון 1.5 ס"מ עודף בכל פאה).

 

מה עושים?

1. הכינו את המיטה לפרויקט. נקו אותה, פרקו את הרגליים אם יש לה ואפשר, רוקנו אותה ממזרון, מצעים וכלי מיטה. מומלץ לנקות את אזור העבודה, בעזרת סמרטוט וקצת מים, על מנת להבטיח שחומרי הריפוד יחוברו לאזורים נקיים. כך, התוצאה הסופית תהיה אסתטית יותר והחיבורים חזקים יותר.

2. הריפוד יכול להתאים לאורך בסיס המיטה ו/או למראשות המיטה. לצורך כך - תזדקקו לפיסות בד מתאימות. קחו בחשבון כסנטימטר וחצי עודפים מכל קצה (כלומר, שלושה ס"מ יותר באורך וברוחב) על מנת להדק את הבד אל בסיס המיטה. מדדו את אורך ורוחב הדפנות של בסיס המיטה אותם תרצו לרפד, כמו גם את מראשות המיטה אם תרצו.

3. גזרו פיסות בד באורכים מתאימים, והכינו גם פיסות חומר מילוי באורך מתאים. בגזירת חומר המילוי המימדים צריכים להתאים במדויק למימדי הדופן, ללא עודפים.

4. התחילו בחיבור חומר המילוי אל דפנות המיטה - תוכלו לחבר את הספוג באמצעות אקדח סיכות. ייתכן שדבק דו צדדי יהיה נוח יותר לעבודה.

5. לאחר סיום חיבור חומר המילוי אל כל אזורי הריפוד, עטפו את כל דופן על הריפוד שלה בעזרת הבד שבחרתם. את כל פיסות הבד יש לחבר אל דפנות המיטה באמצעות אקדח סיכות, מצידה הפנימי של הדופן - כך שהחיבורים (סיכות אקדח הסיכות) לא ייראו כאשר המיטה מוצעת.

6. חיזור על פעולות הריפוד עם מראשות המיטה, אם תבחרו לרפד גם באזור זה.

7. סיימנו! כעת, יש להחזיר את המזרן וכלי המיטה, וליהנות ממיטה במראה חדיש ומחודש.