עשית לי חור בקיר!
איך מתקנים חור בקיר בשיטת עשה זאת בעצמך?

 

במשך הזמן, קירות הבית שלנו הופכים פחות חלקים. שליפה החוצה של מסמרים או אפילו מיתדים (דיבלים), שריטות, חורים שהילד "חופר" בקיר לפני השינה או אירועים "כואבים" אחרים מותירים את חותמם על הקירות. גם אם אתם מסיידים את קירות הבית, לא תמיד החורים האל נסתמים בעזרת מריחה של צבע. אבל אולי תשמחו לדעת, שקל מאוד למלא את החורים הללו ולהקנות לקיר מראה לבן, חלק ואחיד, ממש כשל קיר חדש! ואלא רק זאת, אלא גם - סתימת החורים הללו בקירות היא פרויקט קליל, שכל אחד יכול לעשות במהירות וללא צורך בכלי עבודה מסובכים. כל מה שאתם צריכים לדעת על סתימת חורים בקיר - במאמר שלפניכם

 

מה צריך?

  • חומר מילוי (כמו גבס)

  • מרית (שפכטל)

  • קערה מזכוכית או נירוסטה שכבר לא צריך וכפית או מקל לערבוב העיסה

  • נייר ליטוש עדין

מה עושים?

1. הכינו את הקירות לעבודה - נקו את כל אזורי החורים בקיר שאתם מתכננים לסתום, מאבק, לכלוך וכדומה. עיברו על האזורים עם מטלית יבשה או לחה מעט לקבלת קירות נקיים לעבודה. המתינו לייבוש.

1. הכינו את עיסת המילוי - ערבבו את אבקת הגבס במים מסוננים רק עד לקבלת מרקם דומה למרקם של חומוס. המרקם אמור להיות גמיש אבל לא ממש נוזלי. הכינו כמות קטנה - החומר נוטה להתייבש לאחר לא הרבה זמן, וייתכן שתרצו להכין תערובות חומר שוב ושוב כדי למנוע התייבשות. בכל מקרה, כשאתם מגיעים לשלב הכנת העיסה - שימו לב שהכל כבר מוכן לעבודה על מנת שתוכלו להתחיל לסתום חורים ללא דיחוי.

2. עיברו על כל חור שתכננתם לסתום ומלאו אותו בעיסה. ישרו באמצעות המרית וסיימו את מילוי החור כאשר פני השטח באזור החור מעט יותר גבוהים מפני השטח של הקיר שמסביב. הקפידו לדחו חומר מילוי כך שלא יווצרו בועות במהלך המילוי.

3. המתינו לייבוש מלא של חומר המילוי ושייפו את אזור החור (לשעבר) באמצעות נייר ליטוש.

4. לאחר השיוף וקבלת שטח פנים חלק, תוכלו לצבוע את אזור התיקון או לסייד את הבית כרגיל.