מסור חשמלי מקצועי

תוצאות: 147 נוספו לאחרונה

מסור חשמלי (או משור חשמלי) הוא שם כולל לכלי עבודה המשמשים לחיתוך של חומרים כמו עץ, פלסטיק, אלומיניום, מתכת, זכוכית ועוד. לכל המסורים החשמליים להב חד המבצע את חיתוך החומר, וכל מסור מיועד לסוג שונה של עבודת חיתוך. תוכלו למצוא תחת הקטגורייה של המסורים החשמליים: מסור גרונג, מסור שולחני, מסור חרב, מסור פנדל, מסור ג’קסון, מסור שרשרת (מסור חשמלי לגינה) מסור נטען לחיתוך זכוכית ומסור עגול.

מסור חשמלי גרונג (Miter Saw)

מסור הגרונג מיועד לבצע חתכים זוויתיים ורוחביים במהירות ובדיוק מירבי. את מסור חשמלי גרונג ניתן למצוא לרוב אצל אנשי מקצוע העובדים עם עץ והוא מתאים לעבודות חיתוך בהתקנת דֵקים ופרגולות, מסגור תמונות, עבודות נגרות, בניית רהיטים, גדרות מעץ ועוד.

כלי זה מבצע את החיתוך על ידי משיכת להב עגול מסתובב כלפי מטה על החומר המנוסר בתנועה קצרה ומבוקרת. פיסות העץ המנוסרות מוחזקות כנגד משטח, המספק זווית חיתוך מדויקת בין הלהב לבין הקצה המנוסר הארוך ביותר. במצב סטנדרטי, זווית זו הנה 90 מעלות.

מסור פנדל –  הינו סוג של מסור גרונג בעל מסילות. בנוסף ליכולת ההטיה ויכולת הסיבוב על הציר לימין ולשמאל ניתן גם להניע את כל המשור קדימה על המסילות ובכך להרחיב את האפשרות של חיתוך חלקים גדולים באופן משמעותי.

מסור חשמלי

מסור שולחני (Table Saw או Sawbench)

מסור שולחני הינו כי עבודה המיועד לניסור משטחי עץ או לחיתוך אלומיניום. מסור חשמלי זה מורכב מלהב עגול מסתובב הבולט החוצה מתוך חריץ בשולחן העבודה. הלהב מסתובב על ידי חגורה או גלגל שיניים המופעלים באמצעות מנוע חשמלי וחותך את החומר בזמן ששולחן העבודה מספק תמיכה לחומר הנחתך.

ניתן למצוא כמה סוגים שונים של מסורי שולחן:

  • נייד (benchtop table saw) – זהו מכשיר קטן יחסית המיועד להנחה על שולחן העבודה, יתרונו הוא כמובן הניידות שלו בנוסף לנוחות ולדיוק בעבודה ומתאים למשטחי חיתוך קטנים יחסית.
  • קבלני (contractor table saw) – מסור חשמלי שולחני זה מגיע עם מעמד או רגליים, זה המסור הנפוץ ביותר מבין מגוון מסורי השולחן. הוא מציע דיוק בחיתוכים, כוח רב, שטח עבודה גדול יחסית ויכולת ניוד טובה.
  • ארוני (cabinet table saw) ומסור שולחן היברידי (hybrid table saw) – מסורי שולחן אלו הם משורים קבועים המתאימים לעבודה בבתי מלאכה לנגרים או לאנשי מקצוע. הם כמובן הרבה יותר גדולים וכבדים מהמשורים הניידים ותופסים מקום רב, אך יתרונותם הוא בעוצמתם הרבה וביכולתם לחתוך משטחי עבודה גדולים מאוד.

מסור חרב (Reciprocating Saw)

מסור החרב הוא סוג של מסור חשמלי שבו פעולת החיתוך מושגת באמצעות דחיפה ומשיכה קדימה ואחורה של הלהב. כלי זה מאוד מתאים לעבודות בנייה והריסה לבנאים, חשמלאים ואנשי מקצוע שונים. באמצעות עוצמתו ועיצובו המיוחד הוא יכול לבצע חיתוכים אפילו במקומות שהגישה קשה אליהם ובחומרים רבים כמו קירות גבס, צינורות ממתכת או מפלסטיק, משטחי עץ ומתכות שונות.

מסור חשמלי עגול (Circular saw)

מסור חשמלי עגול הוא כלי המסובב להב עגול ושטוח המיועד לניסורים בקו ישר או יצירת חריצים צרים בדרך כלל בעץ, אך ניתן להרכיב עליו גם להבים נוספים שיכולים לחתוך אבני בניין, מתכת או פלסטיק. המסור העגול, בניגוד למסור השולחני, מוחזק על ידי המשתמש ששולט על החיתוך, כאשר משטח החיתוך מונח ומוחזק באופן קבוע. במסור השולחני הפעולה היא הפוכה, המסור הוא קבוע והחלק הנחתך הוא זה שזז.

מסור חשמלי שורף (Abrasive Saw או Metal Chop Saw)

מסור שורף הוא כלי עבודה המשמש בכדי לחתוך חומרים קשים, כגון מתכות. פעולת החיתוך מתבצעת על ידי דיסק שוחק, בדומה לגלגל השחזה דק. בדרך כלל למסור יש יחידת מלחציים מובנת, ויש לו להב ומנוע המסתובב על ציר שמחובר למשטח קבוע. באמצעות מסור חשמלי שורף ניתן לחתוך מוטות ברזל, צינורות מתכת או נירוסטה והוא מתאים לאנשי מקצוע בתחום הבנייה ולכל מי שעובד עם מתכות.

חשוב שתתאימו את המסור החשמלי שאתם רוכשים למטרה ולחומרים אותם אתם רוצים לחתוך. בנוסף חשוב לנהוג ביתר זהירות בשימוש במסור חשמלי ולעבוד עם כפפות, מסיכת מגן ואוזניות.